2015. december 5., szombat

Tíz éve írtuk (43.) - Pénzükért pereskedő focisták (2.)



Előző számunkban elkezdtük boncolgatni a Balassagyarmati Futball Kft. körül kialakult helyzetet, s rövid visszatekintőt tettünk, milyen fejlemények játszottak közre, hogy manapság az egykori NB I/B-s közönségkedvenc labdarúgók most jogos jussukért hajtanak, s céljaik elérése érdekében vállalják akár a további pereskedést is. Ezúttal az ügy érintettjei szólalnak meg.

A futballisták az elmúlt másfél évben több alkalommal, rengeteg fórumon igyekeztek hangoztatni igazukat, feltárni a közvélemény előtt, miért is dühösek. Idő közben többen belefáradtak a pénzük megszerzéséért folytatott, s jelenleg szélmalomharcnak tűnő küzdelembe, ám Palaticzky Szabolcs és Szabó Attila – korábbi edzőjükkel, Kis Károllyal vállvetve még látnak reményt.

„Mi már nem adjuk fel, hiszen a pénzünk jár nekünk. Féléves fizetésemet nem hagyom elveszni, hiszen ,míg nem kaptam egy árva vasat sem, addig is jártam edzésekre, játszottam a meccseket, rengeteget áldoztam arra, hogy a hétvégéken sikereket érjünk el, s közben az erőfeszítéseimért nem kaptam cserébe semmit” – nyilatkozta a minap a sajtóban Szabó Csaba. Hasonlóképpen vélekedett Palaticzky Szabolcs is, aki ugyanitt hozzátette, bízott Lombos István polgármester ígéretében, hogy megkapja a pénzért, ezért küzdött becsülettel az utolsó fordulóig, amikor a Kispestet idegenben fektették két vállra.
Megkerestük Kis Károlyt, aki ma Szolnokon edzősködik, de ő egyelőre nem kívánt nyilatkozni, hanem azt tanácsolta, forduljunk a jogi képviselőjükhöz, dr. Sike Józsefhez.
-        Amikor felvállaltam a focisták ügyét azonnal láttam, hogy előzőekben rossz jogszabályra hivatkoztak, amely az önkormányzatot akkor marasztalja el, ha bizonyított a közreműködése a fizetésképtelenség előidézésében – fejtegette az ügyvéd. – Ellenben én azt javasoltam, ugyanennek a törvénynek egy másik bekezdésére hivatkozzanak. Ebben az áll, ha elindul a felszámolási eljárás az adós ellen, s a felszámoló megállapítja, hogy nincs vagyona a káeftének, akkor bizonyítható az önkormányzat mögöttes felelőssége is. Abban a pillanatban tehát, amint letisztul a kép, a szükséges lépéseket megtesszük, s peres úton követeljük a játékosok jogos jussát az önkormányzattól.
Felhívtuk hát Vodila Józsefet, a felszámolást végző cég biztosát, hogy tájékoztasson bennünket az eljárás jelenlegi állásáról.
-        Mivel július 21-én jelent meg a Közlönyben a felszámolás megindítása, ettől kezdve negyven napos határidőn belül jelentkezhetnek a hitelezők. Ez a negyven nap nemrégiben járt el, s jelenleg az adatok folyamatos feldolgozása folyik. Czékus Lajos ugyebár március 31-től megvált a kft. ügyvezetői posztjáról, ezért a tulajdonos önkormányzattól kérjük be az iratokat. A tevékenységet záró mérleg még nem készült el, tehát időt vesz igénybe, míg véglegesen megállapítjuk, van-e egyáltalán vagyona a futball kft.-nek. Nem tudok határozott időpontot mondani az eljárás befejezésére, minden attól függ, milyen rendezett iratállománnyal szembesülünk.  Akad számos bizonytalan, kérdéses, bonyolult pont ez ügyben, egy hónap múlva bár bővebben tudok beszámolni, meddig jutottunk.
Lombos István egyáltalán nincs elkeseredve, mert a focisták és edzőjük újabb pert helyeztek kilátásba.
-        Én egyelőre ahhoz tartom magam, amilyen döntést a másodfokú bíróság hozott jogerősen: ezek szerint a káefté tevékenységét mindenkor pozitívan befolyásoltuk. A mögöttes felelősséggel kapcsolatban pedig kijelenthetem, mivel az önkormányzatnál senki sem látta el kézjegyével a kifizetésekről szóló papírokat, ezért nem vonhatnak bennünket felelősségre. Tudom, hibáztam akkor, amikor megígértem a játékosoknak, hogy megkapják a pénzüket, de határozottan állítom, jóval előnyösebb szerződéseket kötöttek a labdarúgókkal, mint azt a pénzügyi helyzet alátámasztotta volna. Kíváncsian várom a felszámolási eljárás eredményét, addig is rendszeres kapcsolatban állunk a felszámolóbiztossal, az általa igényelt valamennyi iratot eljuttatjuk hozzájuk. Szeretném, ha mielőbb lezárulna az ügy, hogy már csak a gyarmati labdarúgás jelenére kelljen koncentrálnunk.
Egyelőre tehát a várakozásé a főszerep. Ami lehet, hónapokig tart még. A játékosok pedig továbbra is futnak a pénzük után. De nem a saját hibájukból.
(hegedűs)
2005. szeptember 23.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése