2015. március 14., szombat

„Takarodjatok a magánparkolómból!”



A sajtótájékoztató békésen kezdődött. Ezen a dél körüli órán az amúgy forgalmas Kossuth utca csendesebb képét mutatta, gyalogosok is csak alig-alig haladtak el mellettünk. Az egykori honvédlaktanyával szemközti területen ugyan ott díszelgett a „magánparkoló” felirat, ám ügyet sem vetettünk rá, mondván, ha az autókkal szabadon lehet ott ki-be járni, mi is megállhatunk pár percre beszélgetni, hiszen ez voltaképpen egy terefere volt, esetleg annyi különbséggel, hogy a partnerek egyik tagja közben szorgalmasan jegyzetelt a füzetébe, a másik pedig a fényképezőgépét kattintgatta serényen.

Dobrocsi Lénárd önkormányzati képviselő éppen azt boncolgatta, miként lehetne az idegenrendészeti szálló menekültjeit közmunkára serkenteni, amikor váratlan megjelent mögöttem egy őszes hajú magas férfi. Nem mutatkozott be, nem kérdezte meg, ugyan mi járatban vagyunk ott, hanem erélyesen közölte: „takarodjunk onnan, mert ez magánterület”. Eme ítéletét egyből nekem szegezte, meg is hökkentem, hiszen ezen az eseményen amolyan „meghívott vendég” voltam csupán, a szervező éppen szemközt állt a férfiúval. Mégis engem talált telibe.
Nosza rajta, azonnal méltatlankodni kezdtem, mondván én újságíró vagyok, ez pedig egy sajtótájékoztató. De az erősen pirospozsgás arcú, izgatott fickó csak kötötte az ebet a karóhoz, azonnal távozzunk, mert ez az ő boltjának a magánszférája. Hozzáteszem, talán kétlépésnyire tartózkodtunk benn a parkoló területén. Visszaléptünk hát a járdára, de azért odavetettem neki: „most már jó helyen állunk?”
A férfi, látva, hogy eleget tettünk az óhajának, hátrálni kezdett, de közben azért mondta az ő „cifraságait”. Erre én: „ nem leszek rest, megírom ezt az esetet egy jegyzetben”. Mire az egyáltalán nem lecsillapodó ember benyomását keltő „delikvens” megfordult, két kezével megragadta a nemi szerveit, és egyértelmű utalást tett, hová kíván engem. Azt is kijelentette: kihívja a rendőröket.
Miután a férfi bement az üzletbe, folytatódott a tájékoztató. Alig fejezte be a mondandóját Dobrocsi képviselő, rendőrautó fordult be a parkolóba. Az ismerős járőr kiszállva a kocsiból hozzám fordult: „mi hívtuk ki őket?”. A nemleges válasz mellett a húsboltra mutattunk, onnan történt a feljelentés. A rendőrök mondták, azért jöttek ki a helyszínre, mert olyan értesítés érkezett, hogy megfenyegették a boltost. Nevetséges vád!  Közben a „tetthelyre” sétáltunk, ahol a képviselővel ketten röviden felvázoltuk a történteket, sőt Dobrocsi Lénárd még hangfelvétellel is bizonyítani tudta volna az igazunkat, de erre nem volt szükség. A zsaruk viszont egyértelműen közölték: a közforgalom számára megnyitott magánterületen nyugodtan tartózkodhatunk, beszélgethetünk, semmi akadálya sincs.
Ezzel véget is ért a történet: a járőrök bementek a boltba, megérdeklődni a másik „verziót”, én pedig a „magánparkoló” tábla feliratozását olvasgattam: kizárólag az üzletek vásárlói számára fenntartva, és azok, akik nem vásárlási céllal parkolnak, háromszáz forintot fizetnek. De kérdem én, hol? Ugyanis semmilyen utalás nincs a táblán, hogy a négy-öt üzlethelyiség közül ugyan melyikbe is térjen be a messziről jött sofőr, lecsengetni a három százast. És vajon majd kap ezért bármilyen nyugtát vagy számlát? Aligha. Bezzeg a derék bolttulajdonost az nem zavarja, ha a menekültszálló lakói a küszöbére telepednek és ott szívják el az utolsó slukkot a cigarettájukból, vagy a közeli szalézi templomba, a vasárnapi misére érkezők is ide fordulnak be autóikkal. Biztos, hogy ők sem fizetnek.
Összefoglalva: kár volt a férfiúnak annyira felháborodni, mert, mint a fenti esetből látszik, meglehet, ő issza majd meg ennek a műbalhénak az összes levét…
Hegedűs Henrik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése