A tapasztalatok szerint komoly, kedvező hatása volt, hogy
február végén a nyilvánosságra kerültek azok a panaszok, amelyek Balassagyarmat
és térsége vasúti közlekedésével kapcsolatban fogalmazódtak meg. A MÁV júniustól ugyanis olyan menetrendet
léptet életbe, amely a nógrádiak számára meggyorsítja és megkönnyíti nem csak
Budapest, hanem a Balaton megközelíthetőségét is.
Annak idején Dobrocsi Lénárd balassagyarmati önkormányzati
képviselő vetette fel még tavaly év vége felé egy képviselő-testületi ülésen,
hogy mindenképpen napirendre kell venni a nyugat-nógrádi vasút ügyét, ugyanis
tapasztalatai szerint az utóbbi időben központi szinten igencsak elhanyagolták
az itteni vonalakat, és a vonatközlekedés teljes elsorvasztását mindenképpen
meg kell akadályozni. Februárban végül, egy közmeghallgatásra eljöttek a
Közlekedéstudományi Intézet (KTI) munkatársai, akik személyesen szembesülhettek
a különböző panaszokkal. A fórumon több kifogás érkezett a rugalmatlan
menetrendre, a sínpárok felújításának elmulasztására, a Drégelypalánk és
Ipolyság közötti vonalszakasz újjáépítésének ügyében is akadtak szószólók. Úgy
tűnt, akkor a vendégek szorgalmasan jegyzeteltek, de különösebb konkrét ígéret
a bajok orvoslására nem hangzott el.
Azóta két szálon is kedvezően alakultak a fejlemények.
Egyrészt változást történt a KTI felső vezetésében, és a gondokra érzékenyebb
„főnök” került a székbe, aki már lényegesen figyelmesebb a vidéki problémákra.
Másrészt Balla Mihály országgyűlési képviselő kíséretében Balassagyarmat
vezetői felkeresték Tasó Lászlót, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki közbenjárt a nyugat-nógrádi
érdekekért.
Nemrégiben kaptuk a hírt, hogy már most, a nyári vasúti
menetrendben több, a térségünket érintő kedvező változás lesz. A Balassagyarmat
– Aszód vonalon több járat indulását úgy szervezték át, hogy az Ipoly-parti
városból Budapestre utazóknak közvetlenebb átszállási lehetőséget
biztosítsanak, és a csatlakozáskor csak pár percet kelljen várakozniuk a Hatvan
felől érkező gyorsvonatokra. Egy példa: a reggel 7 óra 55 perckor Gyarmatról
induló szerelvény hét perccel korábban, 7 óra 48 perckor gördül ki az
állomásról, hogy Aszódon elérje a megfelelő gyorsvonati csatlakozást.
Ráadásul nem csak Budapest viszonylatában történt ilyen
„menetrend-javítás”. Ha valaki Balassagyarmatról vagy környékéről a Balatonhoz
igyekszik, mostantól elég lesz csak egyszer, Aszódon átszállnia, a
Sátoraljaújhelyről Keszthelyre tartó, közvetlen sebesvonatra.
Információink szerint a mostani változtatás csak az első
lépése annak a csomagnak, amelyben a nyugat-nógrádi vasútközlekedést
fejlesztik, így a februári fórumon felmerült egyéb óhajok is meghallgatásra
találnak a jövőben.
A témához kapcsolódó hír, hogy a közelmúltban befejeződött
az Ipolyvece és Drégelypalánk közötti, mintegy ezernégyszáz méteres
pályaszakaszt érintő sínpár-csere, és május 22-től újra megindult
Balassagyarmatról nyugati irányban a vasúti közlekedés. A közeljövőben Drégelypalánk
és Diósjenő között hasonló okokból kell majd vágányzárra számítaniuk az
utasoknak.
H.H.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése