2017. február 13., hétfő

Ötletelések a „hogyan tovább-ról”

A balassagyarmati „Kicsi vagyok én” Közhasznú Alapítvány a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával pályaorientációs szemináriumsorozatot szervezett az Észak-magyarországi régióban és a Felvidéken, Hogyan? Tovább! címmel 2016 áprilisától ez év februárjára áthúzódó időszakban.
Az alapítvány a pályaválasztás előtt álló középiskolás fiatalok döntéshozatalának megkönnyítését tűzte ki célul. Azt gondolván, hogy ha a tanulók tisztában vannak az önmagukban rejlő lehetőségekkel és korlátokkal, valamint reálisan mérik fel erőforrásaikat, akkor nagyobb eséllyel indulnak a nekik megfelelő irányba a felsőoktatás és a munka világában.

Az egri Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Gimnáziuma, a rimaszombati Tompa Mihály Református Gimnázium és a kassai Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium után a 20 alkalomból álló szeminárium sorozat utolsó állomása a balassagyarmati Szent Imre Keresztény Általános Iskola, Gimnázium és Szakképző Iskola volt.
Február 7-én és 8-án a 11. és a 12. osztály tanulói vettek részt a 2-2 tanórán megvalósuló projektben. A felsőoktatási intézményekbe történő jelentkezés határideje február 15. A végzős diákok éppen a napokban hozzák meg a jövőjüket hosszútávon meghatározó fontos döntést.
Egyesek tisztán látják az útjukat, másoknak alaposabb átgondolásra van szükségük ahhoz, hogy megfelelően határozzanak. Egy biztos: a választás kulcsa az önismeret, amely közelebb viheti a felvételizőket a számukra ideális megoldáshoz.
A szeminárium foglalkozásain nagy hangsúlyt kapott a tanulók önreflexiója, mely segít abban, hogy a személyiségükhöz leginkább közel álló területet beazonosíthassák, kiválaszthassák, valamint tisztában legyenek képességeikkel, erősségeikkel, amelyek a különböző munkakörök betöltésénél előnyükre válhatnak a jövőben. A tréning második felében kisebb csoportokban dolgoztak a diákok, ahol minden csapat a saját vállalkozását tervezte meg, majd mutatta be. Itt megtapasztalhatták a „munkahelyi team-ekben” működő tervezési, szervezési folyamatok sajátosságait, valamint kreativitásuk is kibontakozhatott, együttműködésük is erősödhetett. Ötleteik nagyon sok területet érintettek. Volt olyan csapat, aki a falusi kultúrát és gasztronómiát reprezentáló éttermet indítana a fővárosban, volt, aki a környezettudatos hulladékgazdálkodásban látott lehetőségeket. A többiek zenecsatornát, filmművészeti fesztivált, biztosító céget, víz alatti hotelt, éttermet, kávézót és rendezvényszervezéssel foglalkozó céget alapítanának. Sok sikert a remek ötletekhez!
A pályaorientációs csoportfoglalkozások iránti igényt, valamint a megtartott foglalkozások sikerességét igazolják a diákok pozitív visszajelzései arra vonatkozóan, hogy mivel lettek gazdagabbak, milyen tapasztalatokkal távoztak a tréning végén.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése