2020. március 30., hétfő

Karantén napló 3/2

Március 30. 20.30

Dél előtt néhány perccel a Megafon Rádióban nyilatkoztam. A téma az olimpia volt, pontosabban a tokiói játékok elhalasztása. Ecseteltem a helyzetet a rendezők és a sportolók szemszögéből egyaránt, mondván bízom a japán precizitásban, és sajnálatomat fejeztem ki mindazon versenyzők felé, akik már rendelkeztek részvételi joggal, mégis dugába dőlt minden reményük. A néhány perces elemzésem majd szerda reggel lesz hallható az adásban.
Este elgondolkoztam: mennyi minden magasztos élményről maradtam lea járványhelyzet miatt márciusban, és maradok le áprilisban. Épp ma kellett volna előadást tartanom a Balassi Bálint Gimnáziumban Ady és Párizs címmel, készültem is becsülettel az iskolabezárás elrendeléséig. Mindenesetre folytatom Bölöni György könyvének kitartó böngészését, hisz a szerző a híres költő francia mindennapjainak hű tanúja és tolmácsolója. Néhány napja - 25-én - a Mikszáth középiskolában nyílt volna meg fiatal fotóriporter kollégám, Teknős Dominik kiállítása, aminek méltatására felkérést kaptam. A jövő hónapban mehettem volna a Szent-Györgyi középiskolába egy Janus Pannoniusról szóló előadásra, míg Pécsre szintén meghívást kaptam, ahol olimpiai érdekességekről beszéltem volna a diákoknak a JPTE Babits Mihály Gimnáziumában. Ez mind meghiúsult, de remélem, csakúgy, mint az olimpia, ezek nem törlődnek, csak halasztódnak.
Este akadt még egy madártani élményem. Láttam, amint egy ifjú vércse zuhanórepülésben zavar meg egy verébrajt a Madách-ligeti lakótelep lépcsőháza előtti bokorban - a ragadozó zsákmány nélkül maradt, és még perceken át búslakodott a szomszédos fán, a varjútelep alatti ágon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése